e-mail: ukrsudo@nbi.com.ua
 
     Про Асоціацію
     Члени Асоціації
     Новини
     Об`яви
     Інформація
     Контакти


+1
Начало / Новини / Збори Асоціації `Укрсудпром ` 6.12.2018р. Тези до Звіту

Збори Асоціації `Укрсудпром ` 6.12.2018р. Тези до Звіту

Характеристика поточної ситуації

Звітний період характеризувався наявністю наступних суперечливих впливів.
Негативні впливи.

1-ий. Відміна у 2005 році режиму спеціального регулювання суднобудування, котра згенерувала зменшення обсягу замовлень (приклад: група Damen покинула нас саме після цього жахливого рішення).

2-ий. Революція Гідності була украй (!) необхідною для оздоровлення суспільства (!) у цілому. Корабели вітали цей вибух суспільства. Але! Вона справила негативний вплив на нарощування портфелю замовлень та завантаження заводів.

3-ій. Надзвичайно повільне створення системи спеціального регулювання і суднобудування, і кластеру морської індустрії у цілому (прийнято і введено в дію тільки один із шести законопроектів (1 із 6), котрому вже більше 5-ти років).
Крім того! Морська індустрія у цілому і суднобудування, зокрема є експортно-орієнтованими комплексами. Ця істина відома всьому Світу, але не нашій владі! На превеликий жаль в нас нема відповідного державного регулювання цієї принципово важливої особливості. Прийнятий два роки тому назад закон про створення ЕКА де-факто не працює!

4-ий. Зволікання із формуванням офіційної позиції України щодо бачення майбутнього кластеру морської індустрії. І, відповідно, суднобудування – стартової гілки цього кластеру. Прийняття стартового документу – Морської доктрини – розтягнулося на три роки. Саме тому в нас поки що нема алгоритмів цілісного регулювання морської індустрії, котре б охоплювало не тільки корабелів, але й судновласників, порти, інші споруди. Іншими словами: Поки що нема Стратегії розвитку морської індустрії. Точніше – до її розробки тільки ось-ось розвернеться наша влада. І, безумовно, ми – корабели.

5-ий. Відсутність цілісної системи державних замовлень кораблів (для ВМСУ) і суден (для державних підприємств).

5-а. Ми розуміємо: Формування перспектив оновлення існуючого флоту ВМСУ та його радикального посилення є само по собі дуже складною задачею. Вона поки що не вирішена. Відповідно, ми не маємо конче необхідного завантаження наших верфей замовленнями ВМСУ.

5-б. На жаль, ясності нема і по цивільному флоту, тій його частині, котра має знаходитися у державній власності. Більше того: Оновлення цивільного флоту для державних потреб йде без (!!!) урахування завантаження наших верфей. Наші верфі просто «не помічають». Більше того: Наші ВМСУ аж ніяк не задіяні у цьому процесі хоча б через механізми військової прийомки. Це протирічить світовій та нашій багаторічній (й дуже позитивній) практиці.

Позитивні впливи.

1-ий. Сформувався доволі високий рівень самоорганізації спільноти українських корабелів, що у принципі поборює негативи та формує позитивну динаміку кінцевих економічних показників. «Ми – не раби…».

2-ий. Морська доктрина – своєрідна конституція кластеру. Майже прийнята після майже більше 3-х років «доопрацювання». Украй важливо що фінішний варіант був фактично в основному сформований у Мінінфраструктури – виконавча влада сприймає його як конче потрібний документ. Тобто, закладена основа розробки похідних документів: Стратегії та, далі, законодавчих актів.

3-ій. Стратегія розвитку кластеру морської індустрії отримала необхідну ідеологічну базу. Треба якомога скоріше розробити Стратегію як систему реалізації Морської доктрини. Сподіваємося на активне співробітництво із Мінінфраструктури. Впевнені: «Все буде добре!»

4-ий. ВМС, із розвитку котрих в Україні розпочиналося системне відродження і цивільного суднобудування. Приклад наших предків, відновлювачів нашого суднобудування у цілому і після громадянської, і після Другої світової війни є супер переконливим. 29.11.2018 адмірал Ігор Воронченко, в Києві, на МІЖНАРОДНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ З МОРСЬКОЇ БЕЗПЕКИ презентував «Стратегію розвитку ВМСУ». Документ було підготовлено із активною участю адміралів та комодорів США та Великобританії. Це – гарний сигнал на майбутнє.

5-ий. Передостанній по порядку, але ледь-ледь не перший по поточній практичній значимості. Маємо 6-ть законопроектів. Прийняти й підписаний президентом тільки 1 (один). Решта, 5-ть законопроектів вимагає завершення редакційного доопрацювання. На жаль, наші законотворці не збираються виносити ці документи на засідання Верховної Ради. Ми збираємося удосконалити ці законопроекти спираючись на (1) набутий практичний досвід + (2) доволі успішне (хоча й повільне!) формування принципових основ морського законодавства: Морська доктрина, Стратегія ВМСУ, Стратегія цивільного флоту. Остання ще не написана – її створення потребуватиме активної участі судновласників.
Примітка. Сподіваємося що спрацьовуватиме украй важливий позитив: На неформальних основах виникла команда професіоналів, котрі є генераторами конструктивних пропозицій.

6-тий. Останній по порядку, але ледь-ледь не стартовий. Будь який корабель чи судно народжується у конструкторських бюро. За останні роки наші конструктори наростили свою потугу і доволі успішно працюють головним чином на світових ринках. Створення цілісної системи регулювання морського кластеру дозволить ефективно використовувати їх накопичений потенціал.

Головний висновок: Нам конче потрібна цілісна сучасна система регулювання морського кластеру.