e-mail: ukrsudo@nbi.com.ua
 
     Про Асоціацію
     Члени Асоціації
     Новини
     Об`яви
     Інформація
     Контакти


+1
Начало / Інформація / Листи. Коментарі. / Лист Президенту України від 20.04.2017 р.

Лист Президенту України від 20.04.2017 р.

Президенту України
Порошенку П.О.

Щодо радикального удосконалення
регулювання морської індустрії у цілому
та суднобудування, зокрема

Вельмишановний пане Президенте!

Асоціація суднобудівників України “Укрсудпром” висловлює Вам свою повагу та вимушена звернутися з питання радикального удосконалення регулювання морської індустрії у цілому та суднобудування, зокрема.

На жаль, наша виконавча влада більше 10 років поспіль ігнорує вирішення цієї проблеми та не враховує успішний досвід морських держав, які ще десятиліття тому впровадили спеціальне регулювання морської індустрії та створили морські адміністрації, головне завдання яких – об’єднання розрізнених функцій в морській індустрії. Саме тому за останні роки Україна втратила кілька десятків мільярдів гривень ВВП та тисячі висококваліфікованих фахівців. Також актуальними стають загрози національній безпеці України в сфері морської діяльності.
Звертаємо Вашу увагу на те, що без належної системи регулювання успішний розвиток морської індустрії не можливий. Вирішення цієї проблеми потребує комплексного підходу та врахування досвіду провідних країн.
Морська доктрина саме той документ, який визначає стратегію та основні напрями подальшого розвитку України як морської держави та основні заходи щодо просування і захисту національних інтересів України в Світовому океані.
На виконання Рішення РНБО України від 6 травня 2015 року «Про Стратегію національної безпеки України», введеного в дію Указом Президента України від 26 травня 2015 р. № 287/2015 Національний інститут стратегічний досліджень, під керівництвом Академіка НАН України Горбуліна В.П., розробив проект нової редакції Морської доктрини України на період до 2035 року і передав до Мінінфраструктури у січні 2016 року.
Мінінфраструктури на виконання підпункту 5 доручення Кабінету Міністрів України від 04.09.2015 №22323/1/1-15 направило 07.06.2016 року на погодження до Уряду опрацьований документ, який до сьогоднішнього дня не затверджений.
Неодноразові запити до Мінінфраструктури та Мінекономрозвитку, щодо стану Морської доктрини, не дали бажаного результату.
Виникає питання: Чому не виконуються укази Президента та чи потрібна Україні Морська доктрина взагалі?
Якщо цей документ не втратив актуальності для України, то у нашому розумінні Кабінету Міністрів України, необхідно:

Перше. Якомога скоріше прийняти оновлену «Морську доктрину України», яка не є законодавчим документом й лише має визначити:
- наше цілісне бачення майбутнього морської індустрії;
- систему регулювання морської індустрії (включаючи й суднобудування) з безумовним базуванням на широко відомому світовому досвіді;
- створення державно-приватного холдингу суднобудування.

Друге. Прийняти закони та необхідні акти КМУ, які впровадять спеціальне регулювання морської індустрії у цілому та суднобудування, зокрема, спираючись на світовий досвід. Йдеться, головним чином, про спеціальне податкове (фінансове) регулювання, який на добровільних ринкових засадах стимулюватиме судновласників до:
- переведення вже наявних українських суден під прапор України;
- будівництва суден на верф’ях України;
- будівництва суден під українським прапором.

Довідково. Використання схожого регулювання протягом 2000-2004 рр. тільки у суднобудуванні, й тільки на кількох заводах дало додаткових надходжень до бюджетів на 1,025 млрд. грн. В поточних цінах це допоможе «підняти» в економіці десятки мільярдів гривень.

Третє. Розпочати активне впровадження вже прийнятого Закону України №1792-VIII від 20.12.2016 «Про забезпечення масштабної експансії експорту товарів (робіт, послуг) українського походження шляхом страхування, гарантування та здешевлення кредитування експорту». Доступність до кредитування експорту активно сприятиме розвитку суднобудування;

Четверте. Створити при РНБОУ (КМУ?) на громадських засадах спеціальний консультативно-дорадчий орган з розвитку морської індустрії у цілому та суднобудування, зокрема;

П’яте. Розробити та затвердити КМУ дорожню карту щодо розвитку морської індустрії у цілому та суднобудування, зокрема;
Шосте. Провести парламентські слухання щодо перспектив розвитку морської індустрії.

Ми вважаємо, що виконання вищезазначених заходів та введення в дію нової редакції Морської доктрини, дозволить покращити, перш за все, розвиток національної економіки, у тому числі морської індустрії.
Сподіваємося, що наші пропозиції будуть розглянуті та враховані.

З повагою

Президент Асоціації “Укрсудпром”
В.І. Лисицький