e-mail: ukrsudo@nbi.com.ua
 
     Про Асоціацію
     Члени Асоціації
     Новини
     Об`яви
     Інформація
     Контакти


+1
Начало / Інформація / Діяльність Асоціації / ЗВІТ про діяльність Асоціації за 2015 рік

ЗВІТ про діяльність Асоціації за 2015 рік

ЗВІТ
про діяльність Асоціація суднобудівників України `УКРСУДПРОМ` за 2015 рік

Асоціація суднобудівників України `УКРСУДПРОМ` (далі - Асоціація) на початок 2015 року нараховувала 50 членів, з них: 11 призупинили діяльність у зв’язку з анексією Криму та АТО, 6 втратили зв`язок з Асоціацією і рішенням зборів були виключені з членів. У 2015 році до Асоціації вступили: ПАТ Суднобудівна верф «Оріон», м. Черкаси; юридична компанія «Верум Лойєрс», м. Київ; ТОВ «Марко ЛТД», м Одеса.
Проте, з 36 членів Асоціації – 5 не приймали участь у роботі, не сплачували членські внески, не відповідали на листи і не виявили бажання подальшої співпраці. У зв’язку з цим пропонується винести це питання на загальні збори стосовно членства в асоціації наступних підприємств: ДП “Буревісник”, ДПІ “Діпроверф”, ЗАТ `АСК `ІНГО Україна”, ТОВ “ТП – Інвест”, ТОВ “Бюро Верітас Україна”.
На початок 2016 року в Асоціацію входять:
- 10 суднобудівних та судноремонтних підприємств;
- 4 підприємства суднового машинобудування і електроустаткування;
- 8 проектних та науково-дослідних організацій;
- 4 кваліфікаційних товариств;
- 2 вищих учбових закладів;
- 8 інших підприємств і організацій.
Аналіз стану суднобудування України за 2014-15 рр. свідчить, що ми досягли дна. Гірше було тільки у 1944 р. – після звільнення України.
Наявні виробничі потужності використовуються лише на 8-10 відсотків, при тому, що наші конструктори здатні наситити новими проектами програму суднобудування на рівні обсягів часів СРСР (за виключенням авіаносців та крейсерів).
Експорт продукції суднобудування та судноремонту знизився до 90-100 млн. дол. США що у 6-8 разів менше наявного потенціалу та у 3-4 рази менше середніх обсягів за попередніх 5-6 років.
Миколаївські судозаводи «ім. 61 Комунара», «Чорноморський», «Океан», а також херсонський завод «Палада» та Кілійський суднобудівний-судноремонтний завод у 2014-2015 році не побудували жодного судна. Тільки у 2015 році Херсонський суднобудівний завод побудував два буксири, а київський завод «Ленінська кузня» два броньовані катери для ВМС України. Київський суднобудівний-судноремонтний завод щорічно здає одне морське гідрографічне судно МЗ-314, а черкаська суднобудівна верф «Оріон» по два невеличких земснаряди. Як позитив можна відмітити ССЗ «Нібулон», який стабільно будує буксири та баржі для свого флоту. От і всі здобутки у суднобудуванні за 2014-2015 роки.
Особливо бентежить те, що чинна влада не бажає створювати умови для оновлення українського флоту шляхом будівництва суден на українських верфях. За даними UNCTAD за 2014-15 рр. дедвейт нашого флоту скоротився до 477 тис. тон – на 15% , або на 86 тис. тон. Й це в той час коли наші верфі фактично простоюють.
Тим самим, влада закріпила згубну тенденцію скорочення українського флоту, який (за даними UNCTAD) мав дедвейт у 1993 р. у розмірі 6177 тис. тон, тобто був у 13 разів більше ніж зараз. Саме тому сьогодні під українським прапором через наші порти проходить близько 7 млн. тон вантажів, хоча портами переробляється більше 140 млн. тон. Отже, левова частка прибутків від транспортування вантажів через наші порти вивозиться за кордон.

Пропозиції Асоціації «Укрсудпром».
Світовий досвід говорить, що всі провідні морські держави Світу піднялися до такого високого статусу завдяки активному використанню спеціальних систем регулювання, які належним чином враховують специфіку відтворювального циклу цього сектору світової економіки.
Україна має позитивний досвід використання спеціального регулювання, яке було створене у 1999 р. та знищене у 2005 році.
Роки занепаду підтвердили необхідність створення спеціальної ринкової вертикально інтегрованої системи регулювання морської індустрії.
Ця система має бути:
a. Конкурентоспроможною – надавати українським товаровиробникам регуляторні умови суттєво кращі (принаймні, не гірші) ніж у провідних морських державах;
b. Мати зрозумілу всім морякам, корабелам, портовикам організаційну структуру;
c. Основна частина цієї системи має бути впроваджена максимум протягом кількох наступних місяців, після затвердження Кабінетом Міністрів України нової редакції Морської доктрини України на період до 2035 року.
Реалізація доктрини ґрунтуватиметься на основі внесення необхідних змін у чинне законодавство, які повністю відповідатимуть світовому праву.
У своїй діяльності Виконавча дирекція керувалася рішеннями зборів, затвердженим планом роботи та Положенням Статуту. Щомісяця Виконавчий директор звітував перед Президентом Асоціації за виконану роботу.
На виконання рішення Загальних Зборів Виконавча дирекція підготувала і направила Звернення щодо бачення відродження морської індустрії України учасниками Круглого столу Президенту України П. Порошенку, Прем’єр - міністру України А. Яценюку, Голові Верховної Ради В. Гройсману. Тільки Адміністрація Президента відреагувала на наше Звернення.

Протягом 2015 року Президія та виконавча дирекція Асоціації ініціювала та організовувала наступні заходи:
1. Разом з Мінінфраструктури, Миколаївською облдержадміністрацією, Миколаївським міськвиконкомом, ТОВ “ЕкспоМиколаїв”, Асоціація “Укрсудпром” прийняла участь в організації ХХІ міжнародній виставці «Суднобудування - 2015» 27-29 травня 2015 року. Відкривав виставку Президент Асоціації В. Лисицький.
2. Проведено Загальні збори Асоціації (27.05.2015) у м. Миколаєві.
3. Проведено Круглий стіл (27.05.2015) на тему `Морська індустрія – двигун економічного розвитку України`, організований Асоціацією суднобудівників України «Укрсудпром», за підтримки Комітету Верховної Ради України з транспорту, Миколаївської облдержадміністрації, Миколаївської міської адміністрації, провідних асоціацій морської індустрії. Звернення учасників Круглого столу направлено керівництву України.
4. Проведено 3 засідання Президії Асоціації “Укрсудпром” на яких була запропонована Стратегія діяльності Асоціації, здійснювався контроль за виконанням першочергових заходів щодо відновлення суднобудування, а також приймалися рішення стосовно прийняття нових членів Асоціації, тощо.
5. Як співорганізатори прийняли участь 21-22 жовтня у Міжнародній конференції «Морські та річкові перевезення. Суднобудування. Питання економічної взаємодії, функціонування та розвитку» у м. Одеса. З доповідью на тему «До концепції розвитку суднобудування» виступив виконавчий директор Асоціації С.В. Лисенко.;
6. Разом з Громадською організацією Держрибагентства України та Асоціацією рибалок України проведено Круглий стіл (04.10.15) на тему: «Перспективи розвитку рибопромислового флоту України».
7. Всього у 2015 році Асоціацією було прийнято участь у наступних заходах:
7.1 У Засіданні ДФС України та Антикризової ради громадських організацій України щодо обговорення змін податкового, митного законодавства та законодавства у соціальній сфері. Наші проблемні питання, які стосувалися змін у податковому кодексі, прозвучали у виступі Почесного президента Асоціації «Укрсудпром» Гуреєва В.М., в якому було наведено позитивний досвід результативності Вільної економічної зони «Миколаїв».
7.2. У роботі «круглого столу» на тему «Як прискорити забезпечення конкурентоспроможності та сталого розвитку підприємств і економіки України», організаторами якого виступили Рада підприємців при КМУ, Українська асоціація якості.
7.3. У Міжнародній конференції «Угода про асоціацію: економічні тригери». Представники громадських організацій дуже критично оцінили дії Уряду у проведенні бюджетно-податкової реформи у контексті імплементації економічної частини Угоди про асоціацію. В.І. Лисицький звернув увагу на те, що в 2014 році торгівля з країнами ЄС збільшилася лише на 4 відс., і це при пільговому режимі митних процедур. На моє запитання у чому полягає промислова політика України – виразної відповіді не отримав. Склалося враження, що промислові комплекси, зокрема суднобудування не цікавить ЄС. Ми надіслали своє бачення ефективної економічної політики в Україні на адресу МЦПД.
7.4. У Представництві Європейського Союзу в Україні відбулася зустріч з представниками Генерального директорату Європейської комісії з питань внутрішнього ринку, промисловості, підприємництва та малого та середнього бізнесу, які перебували в Україні 17-19 березня 2015 року в контексті двостороннього діалогу з питань малого та середнього підприємництва та технічних бар’єрів в торгівлі. У своєму виступі, В.І. Лисицький навів приклади дій Уряду, які призвели до згортання малого та середнього бізнесу (МСБ). Наша увага до МСБ пояснюється тим, що, наприклад, у США до малого бізнесу відносяться суднобудівні заводи із чисельністю працюючих до 1000 осіб. Президенти промислових асоціацій, у своїх виступах, рішуче підтримали Віктора Івановича і підтвердили, що сьогоднішній стан, та умови ведення бізнесу найгірші за всі роки незалежності. Представники Генерального директорату Європейської комісії були здивовані такою оцінкою дій в цьому напрямку і завірили, що при зустрічі 19 березня з членами Уряду доведуть інформацію та пропозиції отримані від громадських організацій.
7.5. У березні ми зустрічалися з заступником голови Комітету Верховної Ради України з питань транспортної політики. Віктор Іванович доповів про світові тенденції розвитку водного транспорту та зокрема суднобудування, а я про стан суднобудування в Україні. Позитивно те, що на рівні законодавчої влади розуміють наші проблеми і є бажання підтримати нас.
7.6. У спільному засіданні Антикризової ради громадських організацій та керівництва Комітету Верховної Ради України з питань промислової політики та підприємництва. Голова цього Комітету, Галасюк Віктор Валерійович, представив учасникам зібрання модель промислової політики України. На мій погляд цей документ заслуговує на увагу, але його треба конкретизувати по комплексах (кластерах) промисловості та ввести в ранг закону. Після мого короткого виступу члени Комітету погодилися заслухати нашу доповідь щодо перспектив розвитку морської індустрії на одному із своїх засідань.
7.7. У засіданні Конгресу Громадянської Платформи Нова Країна, направили свої пропозиції щодо відродження суднобудування в Україні.
7.8. У розширеному засіданні Антикризової ради громадських організацій України та Правління УСПП. Хотілось би відмітити, що декілька виступаючих посилалися на статтю В.Лисицького «Якщо владі не вдасться сколихнути розвиток бізнесу, на Україну чекає вимирання» (повний текст у бюлетені «Вісник УСПП» №1 (37) березень 2015, стор. 22-24).
7.9. У комітеті Верховної Ради України з питань транспорту проходило засідання підкомітету з питань морського та річкового транспорту під голуванням О.І. Урбанського. На це засідання були запрошені Президент Асоціації «Укрсудпром» В.І. Лисицький, Виконавчий директор Асоціації С.В. Лисенко, Голова Правління ПАТ «Завод» Ленінська кузня», член Президії Асоціації «Укрсудпром» В.О. Шандра.
На засіданні розглядалася концепція Морської Доктрини України. Віктор Іванович зробив презентацію на тему: «Морський транспорт - пусковий комплекс відновлення». Ключова ідея комплексу: створення вертикальної інтегрованої ринкової системи підтримки розвитку морського та річкового транспорту України, який є одним із економічно найефективніших комплексів. Зацікавленість депутатів у розвитку нашої галузі дає сподівання на протекціонізм та лобіювання законодавчих змін.
7.10. У липні відбулася зустріч з керівником департаменту реформ Адміністрації Президента Я.М. Сидоровичем.
7.11. У червні В.І. Лисицький зустрічався з Першим заступником Міністра Мініфраструктури п. Шульмейстером В.Ю. та заступником Міністра п. Васьковим Ю.Ю. Керівники Міністерства запропонували провести протягом тижня спільну зустріч з судновласниками, проте й по теперішній час чекаємо на запрошення. Мабуть зараз знову не до нас.
7.12. У трьох засіданнях робочої групи у Національному інституті стратегічних досліджень з питання розробки нової редакції Морської доктрини України. Нами підготовлені та передані пропозиції. Перший варіант проекту планується на січень 2016 року.
7.13. У засіданні Ради з просування експорту при Мінекономрозвитку. Налагоджені ділові стосунки з заступником Голови Ради, вона ж є заступником Міністра. Багато інформації по різним країнам. Наприклад, Іран зацікавлений у співробітництві в галузі суднобудування. Що ми можемо їм запропонувати?
7.14. У засіданні Державного Агентства рибного господарства України з питання відновлення рибопромислового флоту. Запропоновано проведення у грудні 2016 року Круглого столу на тему: «Кому і який потрібен рибопромисловий флот».
7.15. В Асоціації проведено три наради України з питання будівництва рибопромислового флоту з представниками УСПП, Громадської ради при Державному Агентстві рибного господарства, Асоціації рибалок.
7.16. У листопаді були запрошені на зустріч з другим секретарем з торгово-економічних питань Посольства Китайської Народної Республіки в Україні Чжан Хуейцзюнь та Радником Лю Цзюнь. Вони цікавились станом суднобудування в Україні.
7.17. Участь у прес - конференції з нагоди спуску військового катера на заводі «Ленінська кузня». Від Асоціації слово було надано Президенту Лисицькому В.І. Висновок: ми ще можемо будувати за вітчизняними проектами, з вітчизняних матеріалів, у заплановані терміни сучасні конкурентоспроможні кораблі (хай і не великі, для початку). Маємо надію, що у наступному році їх (і не тільки їх) буде більше.
7.18. У Національному інституті стратегічних досліджень було проведено Круглий стіл присвячений імплементації Договору між Україною та ЄС. Від бізнес-асоціацій був представлений тільки «Укрсудпром». У своєму виступі я звернув увагу присутніх про те, що до Європи треба йти через економіку, використовуючи галузі, які мають конкурентні переваги. Ми вважаємо, що до таких галузей відносяться галузі морської індустрії, зокрема суднобудування. Проте відсутність морської політики на державному рівні не дозволяють у повній мірі реалізувати можливості вітчизняного суднобудування. У зв’язку з тим, що Національному інституту стратегічних досліджень доручено розробити нову редакцію Морської доктрини України – пропонуємо в ній застосувати принципи, які діють у Європейській морській доктрині.
7.19. У грудні місяці в Державному Агентстві рибного господарства України проведено Круглий стіл по темі «Рибопромисловий флот України – перспективи розвитку». Від Асоціації «Укрсудпром» виступили: Президент Асоціації В.І. Лисицький, Виконавчий директор С.В. Лисенко, заступник Голови Правління КССРЗ С.К. Макоганчук, заступник генерального директора ПАТ «Завод «Ленінська кузня» І.В. Татарин, директор суднобудівної верфі «Оріон» В.О. Ковтун, відомий конструктор рибопромислових суден Є.Л. Примук.
7.20. В УСПП проведено Круглий стіл на тему: «Податкові зміни: нові можливості чи нові проблеми для розвитку економіки України?», в якому взяли участь представники органів влади, бізнес-асоціацій, підприємств, наукових закладів, профільних мас-медіа, тощо. Нашу Асоціацію представляв В.І. Лисицький.
7.21. 18 грудня 2015 року прийняли участь у розширеному у засіданні Антикризової ради громадських організацій України та Правління УСПП. У своєму виступі, Голова УСПП А. Кінах зазначив, що в Україні немає жодної Програми розвитку реального сектору економіки, відсутня промислова політика та стратегія розвитку країни взагалі. Учасники запропонували висловити недовіру Уряду від промисловців.
За цей період було проведено більше 30 зустрічей з керівниками міністерств і відомств, науково-дослідних інститутів, вищих навчальних закладів, підприємств і організацій.
Головна мета цих заходів – створити громадську думку та переконати відповідних керівників стосовно необхідності створення умов (на законодавчому рівні) щодо розвитку морської індустрії та суднобудування зокрема.

Виконавчий директор
Асоціації “Укрсудпрм”
С.В. Лисенко